Žákovský parlament pracuje na naší škole prvním rokem. Prvním naším úkolem bylo představit vizi školy na setkání s paní primátorkou. Možná jsme si to představovali moc jednoduše a v průběhu roku postupně zjišťujeme, kolik věcí bychom chtěli ve škole změnit a kolik to dá práce.
Prvním společným rozhodnutím bylo, že naši práci založíme primárně na komunikaci se spolužáky a staneme se tak ‚,koordinátory‘‘ v jednotlivých třídách. Prioritou se pro nás stalo zaměření se na zlepšení klimatu ve škole a aktivity, které zpestří výuku, ale zároveň nenaruší běžný chod školy.
První velká akce pro naše spolužáky byl Den České státnosti. Velké množství zapojených dětí a učitelů nám potvrdilo, že je to den, který určitě do budoucna zopakujeme.
Následoval Adventní kalendář. Na každý den byla připravena výzva nebo aktivita pro celou školu. Práce na něm nás moc bavila, ale zároveň jsme zjišťovali, kolik úsilí to všechno stálo. Odměnou pro nás byla velká účast a nadšení spolužáků na jednotlivých aktivitách. Za nejpopulárnější den bychom zmínili ,,Den bez aktovek‘‘. Některé náhradní tašky byly opravdu famózní a ty nejoriginálnější jsme náležitě ocenili.
Souběžně s touto akcí jsme postupně zpracovávali ekologický projekt, pro který jsme se rozhodli v září na setkání s paní primátorkou. A je to běh na dlouhou trať. Od zpracování prezentací pro jednotlivé třídy o správném třídění odpadu až po shromáždění všech informací a názorů od žáků .
A konečně proběhla na začátku nového roku inaugurace a oficiální členství. Vybrali jsme si i logo, které je symbolem na naší kartě člena žákovského parlamentu.
Nezapomínali jsme ani na mladší spolužáky. Spolupracovali jsme se školní družinou, pro kterou jsme si připravili čarodějnické odpoledne. Zapojili jsme se i do zápisu 1. tříd.
Využili jsme i 3D tiskárnu pro výrobu odměn pro spolužáky na velikonoce. Během posledního dne před tímto svátkem hledali žáci schovaná vajíčka po škole a kdo našel, získal krásnou památku na tento den.
V květnu proběhl dvoudenní projekt. Celému projektu předcházelo mapování okolí školy očima různých věkových skupin a lidí. V rámci samotného projektu jsme se učili s těmito informacemi pracovat a využít je ve prospěch školy. Je to pro nás výzva do dalšího školního roku.
Abychom nasbírali nápady a podněty, zúčastnili jsme se setkání ostatních žákovských parlamentů na Stříbrném rybníku v Hradci Králové
Aktuálně sbíráme nápady a podněty, čemu bychom se chtěli dále věnovat v následujícím roce. Čím přispět nejen ve škole, ale i okolí naší školy.